Abstract
This paper presents a modular process of working machines operator training using simulation techniques. We present an analysis of the progress and results of the acquisition of skills and effectiveness of the use of the machine in practical training of machine operators using a simulator Excavators with one bucket Volvo ECX210.
This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License CC BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
References
Baraniak B. 2008. „Edukacja w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej”. Warszawa: IBE
Figurski J., K. Smela. 2001. „Eksperyment pedagogiczny. Modułowe programy nauczania w kształceniu zawodowym. Model ujednoliconego egzaminu zawodowego”. Radom: Instytut Technologii Eksploatacji
Jodłowski M., T. Koperski, D. Sztwiertnia. 2014. „Program nauczania operatorów koparek jednonaczyniowych w zakresie III klasy uprawnień. Zajęcia praktyczne na stanowisku symulatora koparki jednonaczyniowej Volvo ECX210 wyposażonym w tablicę interaktywną”, Warszawa.
Kędzierska B. 2007. „Kompetencje informacyjne w kształceniu ustawicznym”. Warszawa: IBE.
Koperski T. 2001. „Program nauczania operatorów koparek jednonaczyniowych w zakresie III klasy uprawnień”, Warszawa.
Kwiatkowski S.M., U. Jeruszka, C. Plewka. 1995. „Podstawy kształcenia modułowego”. Szczecin: ZPCE.
Kwiatkowski S.M. 2008. „Kształcenie zawodowe – wyzwania, priorytety, standardy”. Warszawa: IBE.
Symela K. 2005. „Poradnik metodyczny dla autorów modułowych programów szkolenia zawodowego”. Warszawa: MGiP.
Symela K. 1994. „Procedura opracowywania programów modułowych dla form pozaszkolnych”, Warszawa.
VOLVO EXC SIMULATOR – Instrukcja obsługi profesjonalnego symulatora koparki VOLVO EC210C.