STATE REGULATION OF UKRAINIAN TOURIST BRAND
pdf (English)

Jak cytować

MARENICHENKO, V. (2021). STATE REGULATION OF UKRAINIAN TOURIST BRAND. Modern Management Review, 26(1), 29-35. https://doi.org/10.7862/rz.2021.mmr.03

Abstrakt

The system of state regulation of the Ukrainian tourist brand as a form of improvement of the
innovation and investment climate in the country is explored. The tourism sphere in Ukraine
and in the world is analyzed, modern tendencies and directions of development in tourism are
defined. The system of main sub-sectors of state regulation of the Ukrainian tourist brand has
been formed, namely, ecological-medical tourism (directed on improving the personality),
mental tourism (directed on studying the mentality and identity of the Ukrainian population),
author's tourism (directed on new ways of development), social tourism (directed on the social
aspects of personality development).

https://doi.org/10.7862/rz.2021.mmr.03
pdf (English)

Bibliografia

Bilotyl, O. (2015). Development of an Effective Mechanism of Public Administration in the Tourism Industry of the Black Sea Region of Ukraine. „Scientific Works” 252.

Crotti, R., Misrahi, T. (2017). The Travel & Tourism Competitiveness Report 2017 [online] Access: 5.04.2017]. Access on the internet: https://www.weforum.org/reports/the-traveltourism-competitiveness-report-2017

Daminova, N. (2018). What is planned to be done in the sphere of tourism in 2018 in Uzbekistan [Access: 20.01.2018]. Access on the internet: https://themag.uz/post/plany-turizma-2018-god

Dombrovska, S.M., Bilotyl, O.M., Pomaza-Ponomarenko, A.L. (2016). State regulation of the tourist industry of Ukraine: monograph. Kharkiv: Publishing House NUTZU: 196.

Goblik, V. V. (2015). Formation of cross-border tourist clusters as a priority direction for the development of border regions of Ukraine. „Scientific Journal of the Lutsk National Technical University Economic Forum” No. 3, Lutsk.

Karapetyan, A. (2015). How will tourism change in the future? The role of IT in travel marketing [online] [Access: 27.09.2015]. Access on the internet: http://businessviews.com.ua/ru/business/id/kak-v-buduschem-izmenitsja-turizm-rol-it-v-turisticheskom-marketinge-885/

Ligidov, R.M., Kulyushina, N.E. (2015). Possibilities of state support of development of social tourism in the Kabardino-Balkar Republic. „Modern problems of science and education” No. 1-1 [online] [Access: 13.04.2015]. Access on the internet: http://www.scienceeducation.ru/en/article/view?id=18486

Melnychenko, O. A., Shvedun, V. O. (2017). Features of the development of the tourism industry in Ukraine: monograph. Kharkiv, Publishing House NUTZU: 153.

Sisoeva, S. I. (2014). Mechanisms of management of tourism business in Ukraine”. Current problems of public administration: Sb. sciences works. Kh., View of KRI NAPA «Magister» No. 2 (46).

The most dangerous countries for tourists. Ukraine in the middle of the rating (2017) [online]

[Access: 19.11.2017]. Access on the internet: https://strana.ua/news/105989-sostavlenakarta-samykh-opasnykh-stran-dlja-turistov-v-2018-hodu.html

Tourism in the USA (2017) [online] [Access: 15.05.2017]. Access on the internet: http://gousa.kiev.ua/countryinfo/a38e09ba-96b3-4178-88ae-e4ba8b4fc9ff/

Ukrainian tourist brand (2014) [online] [Access:20.01.2014]. Access on the internet: http://www.me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-UA&id=7cac02e9-6746-4374-b395-95699ed30fc9&tag=TuristichniiBrendUkraini

main trends in tourism in 2018 (2017) [online] Access: 25.10. 2017]. access on the internet: https://tonkosti.ru/8_%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%8B%D1%85_%

Wszystkie teksty zamieszczone w kwartalniku "Modern Management Review", dostępne są w pełnej wersji na stronie internetowej Czasopisma. Od numeru 19 (3/2012) zostały także wprowadzone identyfikatory cyfrowe (DOI: 10.7862/rz.2018.mmr.1)

Artykuły w czasopiśmie Modern Management Review są udostępniane na warunkach licencji Creative Commons (CC-BY 4.0), w tym na następujących polach eksploatacji obejmujących:

  • prawo do wydawania Utworu drukiem w formie książkowej i cyfrowej oraz jego rozpowszechniania w formie książkowej i cyfrowej, w tym poprzez wyświetlanie, odtworzenie, nadawanie, publiczne udostępnienie przez Wydawcę oraz podmioty trzecie,
  • prawo do utrwalenia i zwielokrotnienia całości lub części Utworu na papierze i w formie zapisu cyfrowego oraz w każdy inny możliwy sposób przez Wydawcę,
  • prawo do wprowadzania Utworu do pamięci komputera oraz zapisywania Utworu w systemach informatycznych Wydawcy i innych podmiotów dystrybuujących treści cyfrowe,
  • prawo do archiwizowania Utworu oraz tworzenia kopii Utworu na nośnikach elektronicznych przez Wydawcę, bez ograniczeń ilościowych,
  • prawo do digitalizacji Utworu oraz dokonywania konwersji/przekształceń Utworu w wersji elektronicznej na inne formaty cyfrowe przez Wydawcę oraz podmioty trzecie,
  • prawo do rozpowszechniania Utworu, w tym za pośrednictwem sieci Internet lub innych sieci teleinformatycznych przez Wydawcę oraz inne podmioty trzecie, w sposób umożliwiający oglądanie, czytanie, kopiowanie treści Utworu w postaci elektronicznej, tj. wszystkich elementów do niego należących, przy czym przez kopiowanie rozumie się zapisanie przez osobę zainteresowaną udostępnionego jej Utworu na wybranym przez nią nośniku,
  • prawo do przechowywania Utworu w bazie danych Wydawcy i innych podmiotów dystrybuujących Utwór w jakiejkolwiek postaci, jak również jego przetwarzania w bazie danych Wydawcy oraz podmiotów trzecich,
  • prawo do tłumaczenia i wydania Utworu w jednym z języków nowożytnych w jakiejkolwiek postaci przez Wydawcę oraz podmioty trzecie.

 

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##