ONLINE SHOPPING BEHAVIOR IN THE PERSPECTIVE OF MARTIN HEIDEGGER'S TECHNOLOGICAL PHILOSOPHY
pdf (English)

Jak cytować

ANAM, R. K., MUNIR, M., & HADI, P. H. (2021). ONLINE SHOPPING BEHAVIOR IN THE PERSPECTIVE OF MARTIN HEIDEGGER’S TECHNOLOGICAL PHILOSOPHY. Modern Management Review, 26(3), 17-27. https://doi.org/10.7862/rz.2021.mmr.14

Abstrakt

The purpose of this study examined online shopping behavior in Surabaya by using a technological philosophical point of view. The research contributes on critical thinking about human life in the era of technology, especially in online shopping. Methodology: This research approach was qualitative, with the phenomenological method from Martin Heidegger. Research informants were obtained using a key person who already knew the living conditions around the analyzed location. The data collection method used systematic interviews. Findings: The results show that the nature of online shopping behavior is a form of framing shopping as it is. Moreover, the result of this study are expected to contribute critical thinking related to human life in the world of technology.

https://doi.org/10.7862/rz.2021.mmr.14
pdf (English)

Bibliografia

Baudrillard, J. (2002). The System of Object. London: Verso.

Borgman, A. (2005). Technology (H. Dreyfus, M. Wrathal, eds.). Victoria: Blackwell Publishing Ltd.

Bungin, B. (2008). Penelitian Kualitatif: Komunikasi, Ekonomi, Kebijakan Publik, Dan Ilmu Sosial Lainnya. Jakarta: Kencana Predana Media Group.

Edward, A. E. (1993). Development of a New Scale for Measuring Compulsive Buying Behaviour. "Journal Financial Councelling and Planning", 4(1).

Engel, F. J. (1994). Consumer Behavior. Illinois: Dryden Press.

Heidegger, M. (1966). Discourse on thinking (J. M. Anderso, E. H. Freund, eds.). New York: Harper & Row Publishers.

Heidegger, M. (1972). Being and Time (Joan Stamboagh, ed.). London: Harper & Row Publishers.

Heidegger, M. (1975). The Basics Problems Of Phenomenology (A. Hofstadter, ed.). Indiana University Press.

Heidegger, M. (1977). The Question Concerning Technology And Other Essays (W. Lovitt, ed.). New York: Harper & Row Publishers.

Heidegger, M. (1985). History of the Concept of Time Prolegomena (T. Kisiel, ed.). Indiana: University Press.

Heidegger, M. (1994). Basic Question Of Philosophy: Selected “Problems” of Logic (R. Rojcewicz, A. Schuwer, ed.). Indiana: Indiana University Press.

Heidegger, M. (1999). Contributions to Philosophy (From Enowning) (P. Emad, K. Maly, eds.). Indiana University Press.

Heidegger, M. (2001). Phenomenological Interpretations of Aristotle (R. Rojcewicz, ed.). Indiana: University Press.

Heidegger, M. (2003). Philosophical and Political Writing (Manfred Stassen, ed.). London: Continuum International Publishing Group.

Heidegger, M. (2005). Sojourns: The Journey to Greece (Suny Series in Contemporary Continental Philosophy). State University Of New York Press.

Heidegger, M. (2008). Toward The Definition of Philosophy. New York: Continuum International Publishing Group.

Heidegger, M., Krell, D. F. (1987). Nietzsche. Vols. 3 and 4 (Vol. 3: The Will to Power as Knowledge and as Metaphysics; Vol. 4: Nihilism). New York: Harper & Row Publishers.

Kaelan (2005). Metode Penelitian Kualitatif Bidang Filsafat. Yogyakarta: Paradigma.

Ritzer, G. (2006). Mengkonsumsi Kehampaan Di Era Globalisasi (Lucinda M. Lett, ed.). Yogyakarta: Penerbitan Universitas Atma Jaya.

Sang Hee, S., Yun Jung, C. (2014). Phases of Shopping Addiction Evidenced by Experiences of Compulsive Buyers. "Internation Journal Mental Health Addiction", 12(3).

Soedjatmiko, H. (2008). Saya Bebelanja Maka Saya Ada: Ketika Konsumsi dan Desain menjadi Gaya Hidup Konsumeris. Yogyakarta: Jalasutra.

Steinberg, M. (2017). Media Mix Mobilization: Social Mobilization and Yo-Kai Watch. "Animation", 12(3). DOI: 10.1177/1746847717739565.

Sugiyono (2016). Metode Penelitian dan Pengembangan (Research and Development/R&D) [In:] Bandung: Alfabeta. DOI: 10.1016/j.drudis.2010.11.005.

Toffler, A. (1971). Future shock [In:] Science Education. New York: Bantam Books Inc. DOI: 10.1002/sce.3730560328.

Zimmerman, M. E. (1990). Heidegger’s confrontation with modernity. Indiana University Press.

Wszystkie teksty zamieszczone w kwartalniku "Modern Management Review", dostępne są w pełnej wersji na stronie internetowej Czasopisma. Od numeru 19 (3/2012) zostały także wprowadzone identyfikatory cyfrowe (DOI: 10.7862/rz.2018.mmr.1)

Artykuły w czasopiśmie Modern Management Review są udostępniane na warunkach licencji Creative Commons (CC-BY 4.0), w tym na następujących polach eksploatacji obejmujących:

  • prawo do wydawania Utworu drukiem w formie książkowej i cyfrowej oraz jego rozpowszechniania w formie książkowej i cyfrowej, w tym poprzez wyświetlanie, odtworzenie, nadawanie, publiczne udostępnienie przez Wydawcę oraz podmioty trzecie,
  • prawo do utrwalenia i zwielokrotnienia całości lub części Utworu na papierze i w formie zapisu cyfrowego oraz w każdy inny możliwy sposób przez Wydawcę,
  • prawo do wprowadzania Utworu do pamięci komputera oraz zapisywania Utworu w systemach informatycznych Wydawcy i innych podmiotów dystrybuujących treści cyfrowe,
  • prawo do archiwizowania Utworu oraz tworzenia kopii Utworu na nośnikach elektronicznych przez Wydawcę, bez ograniczeń ilościowych,
  • prawo do digitalizacji Utworu oraz dokonywania konwersji/przekształceń Utworu w wersji elektronicznej na inne formaty cyfrowe przez Wydawcę oraz podmioty trzecie,
  • prawo do rozpowszechniania Utworu, w tym za pośrednictwem sieci Internet lub innych sieci teleinformatycznych przez Wydawcę oraz inne podmioty trzecie, w sposób umożliwiający oglądanie, czytanie, kopiowanie treści Utworu w postaci elektronicznej, tj. wszystkich elementów do niego należących, przy czym przez kopiowanie rozumie się zapisanie przez osobę zainteresowaną udostępnionego jej Utworu na wybranym przez nią nośniku,
  • prawo do przechowywania Utworu w bazie danych Wydawcy i innych podmiotów dystrybuujących Utwór w jakiejkolwiek postaci, jak również jego przetwarzania w bazie danych Wydawcy oraz podmiotów trzecich,
  • prawo do tłumaczenia i wydania Utworu w jednym z języków nowożytnych w jakiejkolwiek postaci przez Wydawcę oraz podmioty trzecie.

 

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##