Procedura recenzowania artykułów naukowych w Czasopiśmie Modern Management Review
- Do oceny każdego artykułu redaktorzy powołują dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki autora.
- Co najmniej jeden z recenzentów jest afiliowany w instytucji zagranicznej innej niż narodowość autora pracy.
- Redaktorzy dobierają recenzentów najbardziej kompetentnych w danej dziedzinie.
Między recenzentami i autorami artykułów nie występuje konflikt interesów. - Procedura recenzowania przebiega z zachowaniem zasad poufności.
- Każda recenzja ma formę pisemną i kończy się wnioskiem o dopuszczenie lub odrzucenie artykułu do publikacji.
- Nie są przyjmowane recenzje niespełniające merytorycznych i formalnych wymagań.
- Wstępnie zakwalifikowany przez redaktora naczelnego do wydania artykuł zostaje wysłany do recenzentów, którzy wypowiadają się na temat jego przyjęcia lub odrzucenia. Recenzenci mają prawo do powtórnej weryfikacji poprawionego tekstu.
- W przypadkach spornych powoływani są dodatkowi recenzenci.
- Uwagi recenzentów są przekazywane autorowi, który ma obowiązek poprawienia tekstu.
- Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu lub odrzuceniu artykułu podejmuje redaktor naczelny czasopisma, zasięgając opinii członków Komitetu Redakcyjnego.
- Formularz recenzji znajduje się do pobrania TUTAJ.
- Nazwiska recenzentów współpracujących będą podawane raz w roku – w ostatnim numerze czasopisma, a także opublikowane na stronie internetowej czasopisma.
- Każdy recenzent przedkłada wraz z recenzją deklarację recenzenta o niewystępowaniu konfliktu interesów.